zaterdag 3 maart 2012

Hotel Living-room, deel II.

Nijmegen, 1 december 2008.

Tsjonge, wat een impact heeft deze ervaring op me, zeg! In de vorige blog las je al dat ik dit weekend tijdelijk een thuisloze man heb opgevangen in m'n kleine optrekje.

Vandaag is de beste man weer verder getrokken naar zijn volgende bestemming -en laten we hopen dat het hem de goede, gelukkige en vrij zekere richting opbrengt.

Oorspronkelijk afkomstig uit een Westafrikaans land was het voor hem nogal een cultuurshock om in Nederland te komen. Hij vertelde me in Afrika de meeste tijd van zijn leven in het oerwoud geleefd te hebben. En dan kom je plots in een geasfalteerde rimboe van ronkende rossen en rokende boomstammen van steen terecht!

Wat voor mij ook een enorm "leermoment" is, is de grens te vinden en te bewaken, de grens tussen het je verantwoordelijkheid nemen voor je medemens en het zorgen voor voldoende energie en ruimte om zelf goed overeind te blijven staan. Snap je wa'k bedoel? Ik ben er dankbaar voor ook met deze vraag geconfronteerd te zijn.

De beste man gaat verder met zijn leven. In een weekend heb ik er een heel bijzondere vriend bij gekregen, die ik hopelijk nog heel vaak ga ontmoeten en spreken!

Thanx Jah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten